Veckans gästinlägg av Dan The Man!


Gästinlägg om SPID 3b


Spid 3b, vad säger man egentligen?? Satt och tänkte på denna fenomenalt störda klass för några dagar sen och kom fram till en helt sjuk sak, denna klass e störd, och då menar jag störd på riktigt!!!

    Jag själv gick i en mycket störd klass på fredde som många av er har hört historier om och om igen men spid 3b, maj gad säger jag bara. Detta e en klass som höjer stämningen var fan vi än e nånstans, Slicket med sina jävla inlägg när vi sjunger T1 ramsan e ju bara för underbart! En kille som visar hjärta fast man ibland frågar sej om han själv verkligen vet vad han visar hjärta för? Han gör de för spid 3b och gör de fruktansvärt bra!

    När jag först kom till spid 3b så såg jag många junkar i klassen, jag tänkte helt enkelt, vad e de för jävla klass jag hamnat i? En massa junkar hit och dit… Hur fan skulle detta gå till? Men efter att det hade gått ett tag och man började inse att man skulle behöva gå med alla jävla junkar i 3 år så insåg man att man var tvungen att vänja sej vilket till slut blev hur bra som helst! Märkte nästan direkt hur sjuk denna klass var när man sitter i klassrummet och en helt okänd bonjävel vänder sej om och frågar, ”ska ni supa den 19:e?” ”Vad i helvete tänkte jag” killen måste skoja men nej de gjorde han visst inte. Chrille Andersson blev snabbt ”AC” (Alco Chrille) och så började allt! Victor Grahn Magnusson blev ”Slicket”, vilket han iofs hade rätt svårt att ta i början men som så småningom vande sej när han märkte att de inte skulle gå att få den där tocken att hålla käften. Jag måste säga att i början så kunde jag inte se skillnad på Jeppe, Witting och Seger, för mej såg att precis lika dana ut så istället för att göra bort mej genom att säga fel namn så sket jag helt enkelt i att snacka med dom tills jag var 100 på vem fan som var vem. Första året var slut och de var de. Man hade lärt känna alla sådär smått i klassen och de kändes bra att gå till sommarlov. Andra året kommer man till skolan och jag blir livrädd när jag ser världens största jävla kille stå framför mej. Anton Lönn. Jävlar vilken bjässe, han måste jag slåss mot nån dag och så har det också blivit då och då. Tiden gick och jag började bli bättre och bättre vän med min dåvarande lagkamrat Felix Månsson, vi hängde alltid efter skolan och om man skulle räkna hur många gånger jag sov hemma under ett år skulle de inte vara svårräknat. Vi hängde i skolan och hittade på dom sjukaste sakerna, folk i klassen började se oss som sjuka i huvudet men även som bögar, förstår faktiskt inte varför men vad fan ska man göra? Även Jeppe och Witting började jag och Felix umgås med och detta visade sej vara 2 roliga grabbar som inte bangar för alls mycket, Witting blev snabbt ”danskjävel” så snart jag fått reda på att kräket e halvdansk. En rolig kille som ibland tror att han e roligare än vad han e. Och Jeppe, en kille som håller koll på övriga i gänget, du gör ett bra jobb påg, utan dej tror jag att nån av oss hade suttit inne nu.

     2 an var slut och man hängde mest med dom här 3 killarna, vi höll ihop medans resten av klassen bögade i sina gäng.

    I 3 an började de ta mej fan hända saker! Jag vetifan vad som var felet innan, om folk hade tandläkarbedövning i ansiktet som gjorde att vi inte kunde snacka med varandra eller vad fan de var som var problemet, givetvis så var de inte så att vi inte snackade med varandra men ni fattar. Det hände nåt i 3 an, de var sista året för många och vi hade inte alls gjort mycket med klassen, vi började därför hitta på saker tillsammans, oftast Mr. Magnusson och Witting som tog tag i saker vilket vi uppskattar väldigt mycket! Vi hittade på sjuka saker, vi började sjunga T1 ramsan på väg till varje religions lektion och så väljer jag nu att gå ut med de offentligt, YES de var vi som gjorde så att spid datasalen stängdes ner i ett par veckor på grund av skadegörelse, bra jobbar grabbar. Vi hade ju så klart tjejer i klassen också, oftast var dom för sej själva eftersom att ”vi går faktiskt på gymnasiet” så vi var för omogna enligt bland annat Belle, men vet du vad? Vi skiter i vilket, vi gillar dej ändå! Resten av de där gänget bestod av Maja Nilsson, Emma Tuvesson och till sist den tyste men som ibland kunde höja rösten nåt så in i helvete så att alla blev KNÄPPT tysta, Elin Börjedahl! De här var ett gäng som oftast sneade killarna men vi har aldrig brytt oss och kommer heller aldrig bry oss heller, fattar ni det!? I alla fall, vi började hänga mer som sagt och Sebastian Wall är en stor del i detta måste jag säga, killen som tog tag i El Festo Della Väcko på riktigt genom att ha en riktig jävla fest hemma hos sej, ni som missade detta, har egentligen bara en sak att säga till er, far åt helvete! Denna fest gjorde att det blev en bättre sammanhållning i klassen, tack Sebbe Wall! Sebbe e för övrigt en av 4 tockar i klassen. I 3an får man ju inte glömma att de kom en björn till, Linus Johansson, jag själv kallar honom för Limpo, en kille jag alltid har velat se slåss med den andra björnen i klassen, Mr Lönn. Det man mest förknippar med Spid 3b skulle för mig vara T1-Army. Hur fan kan vi ha ork att försöka dra så mycket folk som möjligt för att titta på 3 idioter, Martin Fastberg, Benjamin Ibragic och Manfred Bernborg? Engagemanget kring T1-Army var enormt och vi fick även dit folk från andra klasser, bara de e sjukt! Hur sjukt e de inte att dra 26 pers till ga-hallen för att se en jävla basketmatch? Vansinigt! Och att vi åker till Malmö? Jag vill egentligen bara skrika ut hur jävla sjukt de e men jag skulle få en fet smäll av min pappa om jag gör de så jag förblir tyst. Men vad gör man inte för Martin? Fassan i klassen som håller koll på allt och alla, typ. Benjamin Ibragic, jag har gått på fredde men du e fan den värsta blatten jag sett! Manfred Bernborg, jag blir rädd för din röst, shit!

       Vi har ju även killar som Alex Melkersson, Emil Wiberg, Dante Rönnlund, Benjamin Tunéh, Tommy Lokson, Joakim Björkman och Simon Fransson som man absolut inte får glömma att nämna. Alex med sin vinnarinstinkt, Emil med sina 20 minuters förseningar, Dante med sitt jävla dataspelande, Benjamin, även kallad Bobo med sin förmåga att vara hatad av alla lärare, Tommy med sina kommentarer, Jocke med sitt ljusa huve och Simon som bara e allmänt äcklig fullbordar klassen.
     Sen har vi ju till sist Gabriella Levi och Mery Redae, 2 underbara tjejer som har följt med den här sammanhållningen på ett alldeles strålande sätt. Ni är oftast med och ni passar in hur bra som helst! Mery är en mörk tjej, för att inte säga neger. Vi brukar skoja med henne om detta men hon tar de hur bra som helst vilket visar att hon känner sej trygg hos oss, alla i gänget älskar dej för den du e och som du också vet så e dom flesta av oss ”black inside”. Gabriella Levi, sällan kallad detta utan oftast kallad Gabbi e den tjej jag känner som skrattar mest, helvete vad hon kan skratta, ibland vill man bara knocka henne! Gabbi du vet att jag skojar, du sprider en härlig glädje i gänget och har under de 2 senaste åren blivit min bästa tjejkompis.

     Till sist vill jag bara tacka alla i HELA spid 3b. Jag vill tacka min mamma och pappa som har kört mej till skolan varje dag, sån dom har aldrig kört mej. Men jag vill också tacka alla lärare vi haft, även om vissa har varit hatade så finns det ändå en viss kärlek. Jag kan ju heller inte låta bli att tacka Witting och Slicket som har drivit den här bloggen på ett strålande sätt!! Jag lovar att jag talar för hela klassen. Sen vill jag bara säga att detta e den bästa klass jag någonsin gått i och e man med om att någon i klassen gråter för att han e rädd för att vi ska tappa kontakten går de inte annat än att älska denna klass. Det är som jag sa i början, fenomenalt störd och underbar!  Jag önskar alla lycka till! Vi hörs i framtiden, jag lovar.

 

                                                                / Dan The Man   (Daniel Ricardo Dahlgren)

 


 


Kommentarer
Postat av: Jocke

Det här är helt jävla underbart Mään! Spid3b är det bästa som hänt filbornaskolan!

2010-06-03 @ 22:31:43
Postat av: Fassan

Ja T1 har fyllt tjugofem, och till frukost suger hon lem, alla lebbar hon ser får följa med på turné, för T1´s klitta e sne!!!



SPID3b alltid i mitt hjärta! :D

2010-06-03 @ 22:40:25
Postat av: Jeppe

Jag har hört att Danne ska söka in på journalistprogrammet efter gymnasiet? ;) eller till och med bli författare så han får skriva sin jäkla bok! Skämt och sido, underbart inlägg Dan the man! Vill också passa på att tacka dig för att du hållt igång T1-army vilket också har bidragit till stor del till sammanhållningen i klassen! :) mycket starkt gjort, hade jag aldrig fixat.

Vafan e NV, vafan e Media, vafan e industri, klapp klapp, nä dom e ingenting, nä dom e ingenting, NÄ DOM E INGENTING!!

2010-06-03 @ 22:59:16
Postat av: Linus

Kan bara hålla med Danne här! Jag kom till eran klass och trodde jag skulle ha skit tråkigt, men det visade sig vara det bästa skolåret i mitt liv! Kan ju bara längta till studenten nu där det kommer bli mycket sång får jag hoppas :)



SPID 3B <3

2010-06-03 @ 23:58:10
Postat av: Sebbe Wall

Fy fan va nice detta är. Riktigt bra inlägg. Seriöst!

SPID3B i hjärtat! Perfekta beskrivningar. Kan inte göra annat än att applådera Dan the Man!!

2010-06-04 @ 00:30:12
Postat av: Bobo

För det första så tvekade du inte på att skriva en novell haha. Men det mesta som du nämner i din fina text är ju sant.



Jag vet inte varför men på något sätt så lyckas jag göra så att lärarna hatar mig. Men skit i det, så länge jag har en klass som älskar mig lite så är jag hel nöjd.



Älska SPID 3b <3<3

2010-06-04 @ 00:42:01
Postat av: MERY ''white inside'' REDAE

jaaa negern får ju lägga en kommenter efter detta väldigt rörande logginlägg.

FYFAN VA GULLIG DU ÄR! ( som ni brukar säga)

Och om jag har skikit på er / sneat sööönder er för att ni har kallar mig neger eller så, ta inte åt er, DE E KÄRLEK VA FAN :D HAHA



Jaaa man kmr ju sakna er alla och ja vem ska ni hålla på och tracka? NOT ME! :D



spiiiiiid 3b :D <3

2010-06-04 @ 00:49:00
Postat av: Manfred

Kung :D:D



Spid3b!!!

2010-06-04 @ 12:22:45
Postat av: GAME

dan da mhaan du e king . slut, dem borde hänga upp vår bild vid receptionen som en del av skolans HALL OF FAME.. hahah spid 3b da one and only

2010-06-04 @ 15:34:13
Postat av: zigge zigenare

mycket rörande dan the man.. trots lite halvkass närvaro finns det ingen bättre klass!

2010-06-06 @ 11:22:22
Postat av: slicket, dogge, herbie mm

Jag håller med som alla övriga och dig Dan The Man. Den här klassen är den absoluta bästa jag har gått i! SPID 3b ligger en varmt om hjärtat <3

2010-06-10 @ 15:26:24
Postat av: gabbs

Finns inga ord... jag är helt mållös! Helt tagen! Strålande skrivit!

2010-06-15 @ 14:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0